17 marca 2025 roku doszło do cyberataku na systemy informatyczne Grupy SMYK. Hakerzy wykorzystali złośliwe oprogramowanie szyfrujące, co czasowo zakłóciło funkcjonowanie części usług firmy. SMYK poinformował, że dzięki szybkim działaniom prewencyjnym udało się ograniczyć skalę incydentu.
Według wstępnych ustaleń zewnętrznych ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa, doszło do naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych. Dotyczy to m.in. klientów zgłaszających zwroty i reklamacje, części pracowników firmy oraz niektórych kontrahentów i partnerów biznesowych. Co istotne – bieżące zamówienia nie zostały objęte atakiem, a wszystkie systemy firmy obecnie działają bez zakłóceń.
Grupa SMYK prowadzi obecnie szczegółowe dochodzenie, współpracując z odpowiednimi służbami oraz Urzędem Ochrony Danych Osobowych, który został już powiadomiony o sprawie. Osoby, których dane mogły zostać naruszone, zostaną poinformowane zgodnie z wymogami prawnymi.
Firma zwraca uwagę na rosnącą falę cyberataków, które w ostatnim czasie coraz częściej uderzają w polskie przedsiębiorstwa. W reakcji na incydent SMYK wzmocnił swoje zabezpieczenia IT oraz procedury ochrony danych, by zminimalizować ryzyko podobnych ataków w przyszłości.
– Priorytetem jest dla nas transparentność i bezpieczeństwo danych naszych klientów, pracowników i partnerów.– podkreśla spółka w oficjalnym komunikacie. O dalszych krokach SMYK ma informować na bieżąco za pośrednictwem strony internetowej smyk.com.