Mamy pierwszy przypadek ataku ransomware na polski bank. Ofiarą oszustów padł Bank Spółdzielczy w Zambrowie. Jak określiła w swoim komunikacie instytucja problemy z funkcjonowaniem systemu zaobserwowano 16 stycznia br. Na tę chwilę dostęp do bankowości elektronicznej został przywrócony. Klienci proszeni są o kontakt z infolinią banku w celu zmiany hasła.
Jak czytamy w komunikacie BS, w wyniku ataku doszło do awarii polegającej na zaszyfrowaniu danych klientów. Bank przekazał zawiadomienie o naruszeniu ochrony danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Niezwłocznie po zidentyfikowaniu incydentu Bank zabezpieczył systemy informatyczne oraz rozpoczął pracę nad odtworzeniem funkcjonalności systemu oraz udostępnieniem klientom pełnego dostępu do usług świadczonych przez Bank.
Na tę chwilę (poniedziałek, 22 stycznia) dostęp do bankowości oraz aplikacji mobilnej banku został przywrócony. Informuje o tym oficjalny komunikat zamieszczony w formie grafiki na stronie głównej banku w Zambrowie. W celu zalogowania się bank prosi jednak o zmianę hasła i kontakt z infolinią. Jest to możliwe pod numerami telefonów: 453 011 258, 453 011 260 dostępnym od dnia 20.01.2024 roku od godz. 22:00 do odwołania.
Bank zaznacza, że klienci mogą korzystać swobodnie ze swoich kart bankowych, wypłacać środki w bankomatach, a także wpłacać i wypłacać pieniądze w oddziałach BS.
Wraz z dostawcami systemów informatycznych intensywnie pracujemy nad przywróceniem kolejnych usług. Będziemy Państwa informować o postępach prac. Zapewniamy, że Państwa środki są bezpieczne – czytamy w komunikacie zarządu banku.
W przypadku dodatkowych pytań klienci mogą kontaktować się z Prezesem Zarządu Banku Panią Zenoną Zalewską, numer tel.: 86 271 07 30, adres email: [email protected] lub z wyznaczonym inspektorem ochrony danych Panem Jarosławem Rudawskim adres email: [email protected] lub listownie na adres Bank Spółdzielczy w Zambrowie, ul. Białostocka 2, 18-300 Zambrów.
Najnowsze komentarze