Spoofing czyli podszywanie się pod inne urządzenia lub użytkownika poprzez wyświetlenie innego numeru telefonu jest coraz bardziej popularną metodą ataków. Ataki te przy wykorzystaniu socjotechniki osiągają wysoki poziom skuteczności dzięki czemu są coraz częściej wykorzystywane przez cyberprzestępców.
Oszuści w prosty sposób podszywają się pod numer Banku, Policji czy innych instytucji, dlatego ważne jest aby stosować dostępne metody weryfikacji, które określą czy na pewno rozmawiamy z właściwą osobą.
PKO Bank Polski jako jeden z pierwszych w Polsce wdraża nowe rozwiązanie, która ma wesprzeć klientów w walce z oszustami. Za pomocą mobilnej aplikacji IKO klienci mogą zweryfikować czy faktycznie kontaktuje się z nimi pracownik banku. Procedura weryfikacji jest bardzo prosta, ponieważ w trakcie rozmowy z konsultantem klient otrzyma wiadomość (push) z danymi pracownika : imię, nazwisko, stanowisko i adres oddziału. Następnie po zweryfikowaniu danych klient ma 2 minuty na potwierdzenie ich PIN-em do IKO. Po zakończonej operacji obie strony mogą bezpiecznie kontynuować rozmowę.
Zachęcamy wszystkich klientów PKO Bank Polski do korzystania z nowego rozwiązania, które wzmocni waszą odporność na cyberataki i pomoże uchronić wasze oszczędności.
Pamiętaj !
Banki nigdy nie poproszą Cię o podanie danych do logowania, danych karty czy kodów blik. Nie będą od Ciebie również wymagać instalacji aplikacji, oprogramowania czy uzyskania dostępu zdalnego. Każda z powyższych próśb oznacza, że po drugiej stronie słuchawki w rzeczywistości nie znajduje się pracownik banku tylko przestępca.
Jeśli jesteś klientem innego banku, dowiedz się jakie zabezpieczenia on oferuje i skorzystaj z nich. Im więcej kroków oszust ma do zrobienia tym większa szansa, że nie podejmie kolejnych działań i bez rezultatów zakończy atak zmieniając potencjalną ofiarę.
źródło: https://media.pkobp.pl/175996-klient-w-aplikacji-iko-sprawdzi-czy-rozmawia-z-pracownikiem-pko-banku-polskiego-zwiekszamy-poziom-bezpieczenstwa
Najnowsze komentarze